Az Oen Shuttle Fork, egy automata vezérlésű jármű, mely egy raklapszállításra alkalmas targonca formájában bővíti ki a termékportfóliót
Az Open Shuttle portfóliónkat az Open Shuttle Fork-kal bővítjük ki, ami egy automata vezérlésű jármű (AGV). Célja, hogy targoncaként szállítsa a raklapokat. Tudjon meg többet az új termékünkről a termékmenedzserrel és a szoftverfejlesztési igazgatóval folytatott beszélgetésünk alapján.
Open Shuttle Fork – szorgalmas és egyedülállóan sokoldalú
Gregor Schubert-Lebernegg 2012 óta az Open Shuttle termékek projektmenedzsere. Mi a véleménye az automata vezérlésű járművek (AGV) és az autonóm mobil robotok (AMR) fejlődéséről? Mi a legújabb a KNAPP-nál ebben a témában?
Gregor Schubert-Lebernegg: Az elmúlt pár évben nagy fejlődést láthattunk az AMR-ek területén. A piac nagyon jól fejlődött és bővült. A KNAPP-nál ügyfeleink igényeire is reagáltunk. Már az autonóm járművek kiterjedt portfólióját kínáljuk, melyek sok különböző alkalmazási területet lefednek. A legújabb termékünkkel, az Open Shuttle Fork-kal, most már rendelkezésünkre áll egy olyan AGV, ami alkalmas raklapszállításra. Ez az Open Shuttle különösen olyan különböző sajátosságok kombinációját sorakoztatja fel, amik egyedülállóak a piacon.
"Az Open Shuttle Fork nagyon kis helyen is meg tud fordulni és kiváltképp alkalmas szűkebb közlekedőfolyosókkal rendelkező kompakt térelosztásokhoz. A legjobb dolog az egészben az, hogy rendkívül versenyképes áron szerezhető meg."
Gregor Schubert-Lebernegg, az Open Shuttle Termékmenedzsere a KNAPP Ipari Megoldásainál
Milyen tulajdonságokkal rendelkezik a KNAPP AGV targoncája? Mitől olyan különleges?
Gregor Schubert-Lebernegg: Csak, hogy pár dolgot megnevezzek, elsőnek például, hogy az Open Shuttle Fork beépített 3D-s akadályérzékelővel rendelkezik, és be is tudja azonosítani, hogy ezek mozgó vagy statikus akadályok-e. Ezekre az információkra alapozva amerre csak jár döntéseket hoz és terveket készít. Másrészről pedig, az Open Shuttle Fork robosztus kialakítással rendelkezik, ezért ipari alkalmazásra is felhasználható. Egy másik egyedülálló tulajdonsága, a teljes mértékben elektromos emelőszerkezete, ami teljesen különbözik az ollós emelőktől. Ezért van az, hogy az Open Shuttle Fork bármilyen iparágban használható a raklapokhoz, és ezért tudja a raklapokat a már létező szállítórendszerekhez is elszállítani. Az Open Shuttle Fork bármilyen irányban tud mozogni és meg tud fordulni a saját tengelye körül is. Ez azt jelenti, hogy az Open Shuttle Fork a szokásos útvonalához képest képes 90 fokos szögben elmozdulni, ami lehetővé teszi számára, hogy például olyan raklapokat is felvegyen, amiket korábban manuális úton kevésbé precízen helyeztek el egy adott pozícióba. Ebből adódóan szűk helyeken is el tud manőverezni. Így helyet spórolunk és hozzájárulunk a szűkebb közlekedőfolyosókkal rendelkező kompakt térelosztásokhoz is. A legjobb dolog az egészben az, hogy az Open Shuttle Fork rendkívül versenyképes áron kapható, valamit gyors a kiszállítása és rövid idő alatt telepíthető.
Az elektromos emelő felveszi és leteszi a raklapokat, egészen 1200 mm-es (47 hüvelykes) magasságig
Hogyan használható az Open Shuttle Fork, és milyen területeken alkalmazható?
Gregor Schubert-Lebernegg: Például a raklapok raktáron belüli szállítására, a munkaállomások ellátására, mint amilyenek például a dekantálást végző munkaállomások, a szállítási munkákra beérkező áruk esetén, tömbösített tárolással rendelkező raktárakban történő alkalmazásra, valamint az áruk kiszállítása esetén. Egy másik felhasználási területe lehet például a mobil rendelésfeldolgozás. Még mindig sok olyan raktár van, ahol az emberek kézzel szedik le az árut a raklapokról. Az Open Shuttle Fork még ebben az esetben is ki tudja egészíteni a munkafolyamatokat és sok hozzáadott értéket tud biztosítani a vevőink számára. A Shuttle robotok funkciói közé tartozik a raklapok oda-és visszaszállítása a szállítórendszerekhez.
Az Open Shuttle Fork számos módon használatba vehető. Az okos technológiai megoldások mozgékonnyá teszik az autonóm mobil robotot, emellett biztonságosan használhatóak emberek és más járművek környezetében is.

Tények és számok a KNAPP AGV raklapszállító targoncájáról:
- - Sebesség: akár 1,5 m/s (5 láb/s)
- - Emelővillák a tárgyak padlóról való felemeléséhez
- - Beépített elektromos emelő (0-1200 mm) (0-47 hüvelyk)
- - Különféle rakományhordozók választéka lehetséges (raklapok, speciális teherhordozók, állványok, stb.)
- - Rakományhordozók: akár 1200 x 1000 mm (47 x 39 hüvelyk)
- - Terhelhetőség akár 1300 kg-ig (2900 lb)
- - Az akkumulátor töltési ideje kb. 60 perc
- - Az akkumulátor élettartama folyamatos üzemben akár 8 óra
- - Érzékeli a természetes kontúrokat
- - Biztonságos a személyzet közelében
- - 3D akadályérzékelés
- - Automatikus raklapérzékelés
Az AGV targonca navigációja és vezérlése
Hogyan navigál az Open Shuttle Fork?
Gregor Schubert-Lebernegg: Az Open Shuttle Fork navigáció a SLAM technológián (Simultaneous Localization and Mapping - Azonos idejű Helymeghatározás és Feltérképezés) alapul. A természetes körvonalakat észleli, elmenti és folyamatosan összehasonlítja az útvonal ismert kontúrjaival. A targonca ezért mindig tudja, hol van. Ennek a megközelítésnek köszönhetően az Open Shuttle Fork azonnal üzembe helyezhető, a meglévő infrastruktúra megváltoztatása vagy adaptálása nélkül.
Thomas Ulz: A lokalizáció kiegészítő markerek nélkül működik, egyszerűen a meglévő kontúrok alapján. Nincs szükség induktív hurokra a padlóban vagy bármilyen más típusú vizuális jelölőre. Az AMR lézerszkennere egyszerűen beolvassa a meglévő kontúrokat. A lokalizáció alapján az Open Shuttle Fork navigál a környezetében. A jármű a szoftverünkben meghatározott és kezelt virtuális vonalakat vagy nyomvonalakat használja.
"Az automata vezérlésű raklapszállító targoncát a KiSoft FCS szoftver irányítja. Ez legfőképpen a gördülékeny lefolyású járműflotta forgalmát és a szállítási munkák optimális beosztását biztosítja."
Thomas Ulz, Szoftverfejlesztési Igazgató a KNAPP Ipari Megoldásainál
Mr. Ulz, Ön képviseli a szoftverfejlesztés részlegét a KNAPP Ipari Megoldásoknál. Mesélne még az Open Shuttle-höz használt szoftverről?
Thomas Ulz: Az Open Shuttle Fork-ot a KiSoft FCS szoftver vezérli. A KiSoft Fleet Control System (FCS) az autonóm mobil robotok flottájának koordinálásának központi eszköze. A KiSoft gondoskodik a flottaforgalom zavartalan lebonyolításáról és a szállítási megbízások optimális kiosztásáról. Ez az utazási útvonalak pontos megtervezésével és lefoglalásával valósul meg, valamint a vezetési parancsok helyes közlésével az AMR-ekkel, amelyek aztán végrehajtják ezeket a parancsokat. Az bejárt útvonalak csak a szoftverben léteznek, ezért virtuálisak. A KiSoft FCS funkcionalitását összehasonlíthatja egy repülésirányító rendszerrel, ahol a nagyon pontos irányok biztosítják a zökkenőmentes és hatékony forgalomáramlást.
Az autonóm mobil robotok bejárt útvonalak módosítása hihetetlenül egyszerű.

Hogyan történik a rendelések kiosztása?
A KiSoft FCS kombinálható KNAPP rendszerekkel, valamint más gazdarendszerekkel, vagy önállóan is megvalósítható. A megrendelések kiosztása figyelembe veszi az összes rendelkezésre álló AMR-t és az összes meghatározott útvonalat, valamint az aktuális forgalmi helyzetet és a várható munkaterhelést. Az eredmény pedig optimalizált munkafolyamat és teljesítmény a teljes rendszer számára.
Mi az, ami irányítható a KiSoft FCS használatával?
Thomas Ulz: A flottavezérlő rendszer (fleet control system) természetesen a KNAPP autonóm mobil robotjaival (AMR) működik a legjobban. Ez magában foglalja a konténerszállításhoz használt Open Shuttle-ket, az Open Shuttle Fork-t, a raklapokhoz való AGV-nket. Az olyan interfészek, mint a VDA 5050, lehetővé teszik a szoftver számára, hogy vezérelje más gyártók AMR-jeit. A manuális szállításért felelős erőforrások, például a targoncák is feltérképezhetők a rendszerben. A KiSoft FCS egyik határozott előnye a méretezhetősége. Ez nem csak a flotta méretére vonatkozik, tekintettel arra, hogy vonalalapú rendszere segítségével különféle járműveket vezérelhet, hanem a több jármű hozzáadásával elért méretezhetőségre is.
A flottavezérlő rendszer, azaz a KiSoft FCS használatával a szállító erőforrások egész választékát követheti és irányíthatja.

Az AGV felhasználhatósága raklapos szállításhoz
Ez nem kevés információ volt az Open Shuttle Fork-ról. Milyen lehetőségek vannak az autonóm mobil robotok tényleges beszerzésére a raktárba?
Gregor Schubert-Lebernegg: Két megközelítést alkalmazunk ehhez. Egyrészt az Open Shuttles „a gyárból” megvásárolható. Ehhez a megfelelő képzéseket kínáljuk. A képzés sikeres elvégzése után az ügyfélnek lehetősége van saját maga elindítani az AMR-t, saját használati eseteit betáplálni a szoftverbe és változtatásokat végrehajtani. Erre az opcióra fix transzferár, valamint havi díj vonatkozik, amely fedezi a forródrót szolgáltatását és karbantartását. Másrészt, a KNAPP-nál a mi szakterületünk személyre szabott all-in-one megoldások fejlesztése a legjobb szoftverekkel és technológiákkal. Ezeknek a projekteknek a költsége természetesen az adott megoldástól függ. De ha csak az automatizálást szeretné elkezdeni, vagy a csúcsidőszakokat elsimítani, az Open Shuttles bérelhető vagy lízingelhető is.
További innovációs lehetőségekről információkat a www.futurepharmacy.hu oldalon.
Bármilyen kérdése merülne fel, vegye fel velünk a kapcsolatot ITT!