Hogyan változtatják meg a robotok a gyógyszertárakat?

A digitalizáció egy új korszak beharangozója az iparágban. A robotok használata a gyógyszertárakban már régóta megvalósult. Mire számíthatnak a fogyasztók a jövőben, és hogyan tudják a gyógyszerészek hatékonyabban megszervezni mindennapi munkájukat a digitális eszközöknek köszönhetően?
A digitalizáció töretlenül terjed, és az emberek életének szinte minden területére utat talál. Ez a digitális hullám az egészségügyi rendszert is egyre jobban érinti, ami viszont változást idéz elő a gyógyszerpiacon. Az ellátás és az infrastruktúra új módjai jelennek meg.

A digitális változás közepette

A gyógyszertárak alapvető rendszerpartnerek az egészségügyben, és sok beteg számára az egészségügyi rendszer első interfészét jelentik . Számos egészségügyi probléma közvetlenül a helyszínen is megoldható, mivel sok beteg ódzkodik az orvosi rendelőtől vagy a kórházi ambulanciától, különösen világjárvány idején. Annak érdekében, hogy a gyógyszerészek továbbra is ki tudják elégíteni a nagy keresletet és megfeleljenek a technológiai fejlődésnek, az iparág nagy hangsúlyt fektet a digitális változásra, és egyúttal előmozdítja azt. A teljesen automatizált áruáramlás , a virtuális prezentációs területek és a multifunkcionális terminálok csak néhány a digitális eszközök közül, amelyek az elmúlt években bekerültek a gyógyszertárakba.

Emelkedett az automatizálás

Egyes logisztikai szolgáltatók már szakosodtak a gyógyszertárak automatizálására. Termékportfóliójuk tele van technikai megoldásokkal, például járóbeteg-kórházi gyógyszertárak, raktár- és elosztóközpontok, központi gyógyszertárak és még sorolhatnánk. A gyógyszertár felhasználási területei az egyszerű tároló- és komissiózó gépektől a teljesen automatizált rendszerekig terjednek.

Új alkalmazott - robotkolléga

Az iparág mindenekelőtt az Apostore legújabb raktártechnológiájára támaszkodik. Az Apostore a stájer Knapp AG 100%-os tulajdonában lévő leányvállalat, ami a világ vezető raktárautomatizálási és raktárlogisztikai szoftverszolgáltatója. A németországi gelsenkircheni székhelyű Apostore GmbH az egészségügyi szektor digitális automatizálási megoldásainak úttörőjeként pozícionálta magát. A gépeket elsősorban közforgalmú gyógyszertárakban és kórházakban használják a mindennapi munka megkönnyítésére és a raktári műveletek optimalizálására . Az automatizálási megoldások régóta kialakultak a gyógyszertárban, és a robotok sokak számára a mindennapi munka támaszává váltak.

„Made in Europe” robotok

Röviden, az Apostore 100%-ban „Made in Europe” gépének alapvető kompetenciája a folyamatműveletek automatizálásában rejlik. A rendeléstől és a tárolástól a gyógyszerek ellenőrzéséig, a robot átvesz minden olyan folyamatot, amelyet korábban manuálisan – és ráadásul gyors tempóval – hajtottak végre. Az előnyök nyilvánvalóak: a hagyományos, vényköteles gyógyszerek tárolására szolgáló kihúzható szekrényeket az automata váltja fel, és a szükséges gyógyszerek egy gombnyomással eljuttathatók az értékesítési pontokhoz. Az időigényes válogatást és a lejárati dátumok ellenőrzését a robot ugyancsak átveszi, ami viszont erőforrásokat szabadít fel a logisztikai rutinfeladatokkal kapcsolatban. Az így nyert időt közvetlenül a személyes ügyféltanácsadásra fordíthatják.

A jövő gyógyszertára

A robotok az első hírnökök, amelyek utat mutatnak nekünk a jövő gyógyszertárába? A válasz nem. A gyógyszertárak évek óta folyamatosan változnak. Míg kezdetben a hatékony raktárgazdálkodás, a humánerőforrás és az időmegtakarítás volt az előrelépés motorja, mára új impulzusok váltják fel a korábban jól bevált struktúrákat. Az e-kereskedelem segítségével a lokalizált gyógyszertárak bővítették értékesítési piacukat, a helybeli árusítás feláldozása nélkül. A jól átgondolt komplett megoldások egyesítik a virtualitást és a valóságot anélkül, hogy le kellene mondanunk mindkét oldal előnyeiről. A digitális receptek és a telemedicina vívmányai hosszú távon az egészségügyi rendszer részeivé válnak, hogy csak néhány példát említsünk azokból a technikai vívmányokból, amelyekkel a gyógyszerészeknek a jövőben szembe kell nézniük.

0-24-es használat

Az ügyfelek elvárásai egyre szigorúbbak. A 24 órás terminálok és a nagyszabású omni-csatornás kereskedelmi modellek új korszakot jelentenek, és régóta fontos szerepet töltenek be az infrastruktúrában. A nagy felbontású kijelzők a kirakatokban, a digitális poszterek és az önkiszolgáló terminálok már megjelentek a piacon, és egy virtuális, tökéletesen előkészített utazást tesznek lehetővé az ügyfél számára az egészségügyi rendszerben. Az új termékekről és a megrendelt gyógyszerek gyűjteményéről információt nyújtó interaktív érintőképernyők és alkalmazások hatással vannak a vevők vásárlási szokásaira, és megkönnyítik a gyógyszertárak mindennapjait.

Hatékony munkamenet és a vásárlói hűség virágzása

Ha az ember egy kicsit a megszokottól eltérően gondolkozik, azonnal észreveszi, hogy az egészségügyi szektorban lévő digitális megoldások befolyásolják a fogyasztók viselkedését, pontosabban azt, hogy hűséges vásárlók maradnak-e. A gyógyszertári tulajdonban lévő platformok 24 órás és önkiszolgáló termináljai, melyek biztosítják, hogy előre lehessen rendelni online is, felváltják a futárszolgálatot, az online orvosi szakcikkek pedig elsődleges információt biztosítanak a betegek számára a betegségek ismertetőjeleivel kapcsolatban. Az elkövetkezendőkre nézve, ahogy a robotok és társaik egyre inkább a gyógyszertári infrastruktúra részévé vállnak, a munkafolyamatok automatizálása elengedhetetlen lesz. Mindent figyelembe véve, a jövő nem arról fog szólni, hogy a gépek átveszik a munkát, hanem, hogy digitális hálózatok segítségével optimalizáljuk a fizikai munkafolyamatokat, és hogy kiegészítő szolgáltatásokon keresztül erősítsük meg a vásárlók hűségét.

További innovációs lehetőségekről információkat a www.futurepharmacy.hu oldalon.

Bármilyen kérdése merülne fel, vegye fel velünk a kapcsolatot ITT!

Call Now